Посада – професор кафедри інформаційних технологій та дизайну

Науковий ступінь – доктор мистецтвознавства

Вчене звання – професор

Дисципліни, що викладає:

  • Основи кольорознавства
  • Колористика за фахом
  • Національна колористика в дизайні
  • Історія мистецтва і дизайну

Монографії

  1. Прищенко С. Художньо-образна система рекламної графіки: монографія. Київ: НАКККіМ, 2017. 512 с.
  2. Прищенко С. Кольорознавство: навч.посібн. 3-тє вид. Київ: Кондор, 2018. 436 с.
  3. Прищенко С. Основи рекламного дизайну: підручник. 2-ге вид. Київ: Кондор, 2020. 400 с.

Навчально-методичні посібники

  1. Прищенко С., Антонович Є. Фірмовий стиль: метод.реком. для студ. спец. 022 “Дизайн”. Київ: НАКККіМ, 2017. 56 с.

Статті

  1. Pryshchenko S. Advertising Graphics in the structure of integrated art discipline «Design of Advertising» // Вісник НАКККіМ: наук. журнал / WEB OF SCIENCE. Київ: Міленіум, 2017. №4. С.207–211 [in English].
  2. Pryshchenko S. Creative technologies in Advertising Design // Creativity Studies. Scientific Journal (Lithuania) / SCOPUS. Vilnius Gediminas Technical University,2019. Vol.12.№1. Р.146–165. [in English].

Наукове керівництво

  1. Сиваш І.О. Канд.мистецтвозн., спец. 26.00.01 – теорія та історія культури. Тема “Мистецтво етнодизайну в художній культурі України ХХ- поч.ХХІ ст., 2019. Диплом видан МОН України

Наукова діяльність:

Авторка понад 30 наукових публікацій у фахових виданнях України та закордонних періодичних виданнях. Експерт Національного агентства забезпечення якості вищої освіти (акредитації спец. 022 «Дизайн»). Заступник голови підкомісії з дизайну МОН України щодо розробки Державних стандартів зі спец. 022 «Дизайн» освітніх рівнів «Бакалавр», «Магістр», «Доктор філософії». Член Спілки дизайнерів України (секція «Дизайн-освіта»). Член редакційних рад низки наукових збірників України.
Нагороджена Почесною грамотою МОН України за вагомий внесок у розбудову національної дизайнерської та рекламної освіти (2008 р.). Двічі переможниця конкурсу проєктів у Мюнхенському університеті Людвіга-Максиміліана, організатор і голова журі конкурсу плаката для молоді «ЕКО-культура» у рамках партнерства міст-побратимів Києва і Мюнхена (2014–2015 рр.). У 2016 та 2018 рр. пройшла наукові стажування на базі цього найпрестижнішого вищого закладу Баварії. Активна учасниця Міжнародних конференцій і Конгресів культури в Україні та за кордоном.

Сфера наукових інтересів: теорія та практика кольору, реклама і дизайн у соціокультурному просторі, історія дизайну, міжкультурні комунікації, україністика (мистецтвознавчі аспекти), цифрові медіа та комп’ютерні технології, якісні характеристики дизайн-освіти у вищій школі, дистанційна освіта.

Навчальні посібники:

  1. Прищенко С.В. Теорія та методологія дизайну: навч.-метод. посібник (з грифом МОН України). Київ: Альтерпрес, 2010. 208 с.
  2. Прищенко С.В. Кольорознавство: навч. посібник (з грифом МОН України). 3-тє вид., випр. і доповн. Київ: Кондор, 2018. 436 с.
  3. Прищенко С.В., Антонович Є.А. Дизайн і реклама: ілюстрований словник. Київ: НАКККіМ, 2017. 162 с.
  4. Прищенко С.В. Основи рекламного дизайну: підручн. для студ. спец. 022 «Дизайн». 2-ге вид., випр. і доповн. Київ: Кондор, 2019. 400 с.

Монографії:

  1. Прищенко С.В. Художньо-образна система рекламної графіки: монографія. Київ: НАКККіМ, 2018. 512 с.

Наукові статті:

  1. Прищенко С.В. Основні напрями в методиці навчання студентів колірної гармонії в комп’ютерній графіці // Технічна естетика і дизайн: збірн. наук. праць. Київ: Віпол, 2004. Вип.3–4. С.207–211.
  2. Прищенко С.В. Комп’ютерні технології у моделюванні колірних гармонійних сполучень // Технічна естетика і дизайн: збірн. наук. праць. Київ: Віпол, 2006. Вип.5. С.58–67.
  3. Прищенко С.В. Нові технології комп’ютерного навчання в дизайн-освіті та самостійна робота студентів з дисципліни “Кольорознавство” // Реклама і дизайн: збірн. наук. праць. Київ: Інститут реклами, 2004. Вип.3. С.219–220.
  4. Прищенко С.В. Проблеми колірної гармонії в сучасній рекламній графіці України // Мистецтвознавство України: збірн. наук. праць Академії мистецтв України. Київ: СПД Пугачов, 2006. Вип.6–7. С.448–458.
  5. Прищенко С.В. Проблеми колірної дисгармонії сучасної зовнішньої реклами України // Реклама і дизайн: збірн. наук. праць. Київ: Інститут реклами, 2005. Вип.4. С.193–198.
  6. Прищенко С.В. Художньо-естетичні аспекти реклами // Мистецтвознавство України: збірн. наук. праць. Київ: СПД Пугачов, 2007. Вип.8. С.111–118.
  7. Прищенко С.В. Стилістичні тенденції розвитку рекламної графіки кінця ХХ – початку ХХІ ст. // Вісник Харківської держ. академії дизайну і мистецтв: збірн. наук. праць. Харків, 2011. Вип.7. С.153–157.
  8. Прищенко С.В. Геометричний стиль у рекламному дизайні // Наукові записки. Сер.: Мистецтвознавство. Тернопіль: ТНПУ, 2011. №2. С.202–205.
  9. Прищенко С.В. Вплив мистецьких стилів на рекламну творчість // Українська академія мистецтва: дослідницькі та наук.-метод. праці. Київ: Нац. академія образотворчого мист. і архітектури, 2012. Вип.19. C.257–269.
  10. Прищенко С.В. Стилізація як прийом кольоро-графічного формоутворення // Культура і сучасність: наук. альманах. Київ: Міленіум, 2012. №2. С.204–209.
  11. Прищенко С.В. Прояви постмодернізму у рекламі // Науковий огляд: міжнародний наукометричн. журнал. Київ: Інститут наук. прогнозування, ТК «Меганом», 2013. Вип.1. C.179–184.
  12. Прищенко С.В. Візуальна мова сучасної рекламної графіки: соціокультурні детермінанти та стилістичні тенденції // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: збірн. наук. праць. Київ: Міленіум, 2015. Вип.34. С.226–233.
  13. Прищенко С.В., Бітаєв В.А. Вплив етномистецьких традицій на розвиток рекламної графіки в Україні // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. Мистецькі обрії: наук. видання. Київ: Фенікс, 2015. №7 (18). С.5–10.
  14. Прищенко С.В. Інтернет як актуальний засіб рекламних комунікацій у ХХІ ст.: WEB-технології та стилістичні тенденції // Теорія та практика дизайну: збірн. наук. праць. Сер.: Мистецтвознавство. Київ: Нац. авіаційний ун-т, 2015. №7. С.218–226.
  15. Прищенко С.В. Екологічна соціальна реклама в структурі медіапростору // Культурологічна думка: щорічник наук. праць. Київ: Інст. культурології НАМ України, 2016. №10. С.222–229.
  16. Pryshchenko S. The Colour Synergetics in Advertising communications of the Postmodern period [Синергетика кольору у рекламних комунікаціях періоду постмодерну] // Вісник НАКККіМ: наук. журнал. Київ: Міленіум, 2016. №2. С.71–75 [in English].
  17. Прищенко С.В. Художня образність у рекламі в умовах соціокультурних трансформацій ХХ – ХХІ ст. // Парадигма пізнання: гуманітарні питання: міжнародний наукометричн. журнал. Київ: Центр міжнародного наук. співробітництва, ТК «Меганом», 2016. №9 (20). С.51–77.
  18. Прищенко С.В., Антонович Є.А. Візуально-інформаційне середовище: стратегія розвитку інтегрованого курсу «Дизайн реклами» у вищій школі // Вісник Харківської держ. академії дизайну і мистецтв: збірн. наук. праць. Харків, 2017. Вип.2. С.143–148.
  19. Pryshchenko S. Advertising Graphics in the structure of integrated art discipline «Design of Advertising» [Рекламна графіка в структурі інтегрованої художньої дисципліни «Дизайн реклами»] // Вісник НАКККіМ: наук. журнал. Київ: Міленіум, 2017. №4. С.207–211 [in English].
  20. Прищенко С.В. Дизайн в координатах художньо-проєктної культури // Культура і сучасність: наук. альманах. Київ: ТОВ «ІДЕЯ ПРИНТ», 2018. №2. С.105–110.
  21. Прищенко С.В. Рекламний дизайн: дослідження термінологічної бази // Вісник НАКККіМ: збірн. наук. праць. Київ: ТОВ «ІДЕЯ ПРИНТ», 2018. №4. С.318–323.
  22. Прищенко С.В. Етностиль у рекламному дизайні: методологія та творчі стратегії // Вісник Львівської нац. академії мистецтв: збірн. наук. праць. Львів, 2018. Вип.38. С.112–125.
  23. Прищенко С.В. Сучасна методологія та перспективи розвитку рекламного дизайну // Вісник НАКККіМ: збірн. наук. праць. Київ: ТОВ «ІДЕЯ ПРИНТ», 2019. №1. С.389–394.
  24. Прищенко С.В., Сенчук Т.В. Художньо-естетичні аспекти фотографіки // Культура і сучасність: наук. альманах. Київ: ТОВ «ІДЕЯ ПРИНТ», 2019. №1. С.139–145.
  25. Прищенко С.В. Функціоналізм Баухаузу та його вплив на розвиток дизайну і реклами (до 100-річного ювілею) // Вісник НАКККіМ: наук. журнал. Київ: ТОВ «ІДЕЯ ПРИНТ», 2019. №4. С.54–60.
  26. Прищенко С.В. Художественно-эстетические и коммуникативные аспекты рекламной графики // Научное обозрение: междунар. наукометрич. журнал (Украина–Польша). 2020. Вып.1 (64). С.206–240.
  27. Прищенко С.В. Візуальна мова кольору: авторська концепція комплексного дослідження // Мистецтвознавчі записки. Київ: ТОВ «ІДЕЯ ПРИНТ», 2020. №37. С.16–21.

Статті у наукових зарубіжних виданнях:

  1. Pryshchenko S. Creative technologies in Advertising Design [Креативні технології у рекламному дизайні] // Creativity Studies. Scientific Journal (Lithuania) / SCOPUS. Vilnius Gediminas Technical University, 2019. Vol.12. №1. Рр.146–165. [in English].
  2. Pryshchenko S. Evolution of visual stylistics in the Advertising Design [Еволюція візуальної стилістики в рекламному дизайні] // European Journal of Arts. Scientific publications (Austria). Vienna–Prague: Premier Publishing, 2018. №2. Рр.28–32 [in English].
  3. Pryshchenko S. Postmodernism image system in Advertising graphics [Образная система постмодернизма в рекламной графике] // European Applied Sciences. Scientific Journal (Germany). Stuttgart: ORT Publishing, 2014. №1. Pр.16–18 [in English].
  4. Прищенко С.В. Визуальный язык рекламных коммуникаций [Visual language of Advertising communications] / Language, Individual, Culture and Society in the Modern World // Международный междисциплинарный научн. электронный журнал «International Scientific Publications» (Болгария) / Бургас, 2012. Вып.6. Ч.2. С.55–66.
  5. Прищенко С.В. Художественно-эстетические проблемы рекламы как формы социокультурных коммуникаций [Art-aesthetic problems of Advertising аs a form of socio-cultural communications] / Media and Mass Communication // Международный междисциплинарный научн. электронный журнал «International Scientific Publications» (Болгария). Бургас, 2013. Вып.2. С.399–407.
  6. Pryshchenko S., Antonovych Ye. European vector of development the integrated discipline «Design of Advertising» in Ukraine [Європейський вектор розвитку інтегрованої дисципліни «Дизайн реклами» в Україні] // Modern technologies and Design art: Publishing House of Katowice School of Technology, 2020. Monograph 37. Pp.174–180. [in English].

Тези доповідей:

  1. Прищенко С.В. Системно-логічне обґрунтування формування вимог до рівня знань та умінь з кольорознавства студентів художніх училищ: матер. Всеукраїнської наук.-практ. конф. «Педагогічні пошуки в галузі мистецької освіти в Україні на межі третього тисячоліття». Луганський коледж мистецтв, 2001. С.210–213.
  2. Прищенко С.В. Новітні технології навчання в дизайн-освіті: матер. Міжнародної наук.-практ. конф. «Перспективи розвитку вищої освіти в період суспільної трансформації». Донецький держ. торг. ун-т, 2002.
  3. Прищенко С.В., Михайленко В.Є. Розвиток асоціативно-колористичного мислення на основі природної гармонійності кольорів // Сучасні проблеми архітектури та містобудування: наук. збірник. Київ: КНУБА, 2009. Вип.22. С.147–156.
  4. Прищенко С.В. Еволюція етнокультурних чинників у рекламних комунікаціях // Становлення і розвиток етнодизайну: український та європейський досвід: збірн. наук. праць / упорядн. і відп. ред. Є.А.Антонович. Полтава: ПНПУ, 2012. Кн.2. С.191–200.
  5. Прищенко С.В. Становление учебной дисциплины «Дизайн рекламы» в вузах Украины // Реклама и PR в России: совр. состояние и перспективы развития: матер. ІХ Всероссийской научно-практ. конф. Санкт-Петербург: СПбГУП, 2012. С.35–37.
  6. Прищенко С.В. Національний стиль і псевдонаціоналізація у рекламі: соціокультурний аспект // Наукові дослідження. Теорія і практика / Badania naukowe. Teoria i praktyka: матер. Міжнародної наук.-практ. конф. (Польща). Вроцлав, 2012. С.38–45.
  7. Прищенко С.В. Естетичні проблеми візуалізації рекламної ідеї у контексті масової культури // Культурні трансформації в синхронії та діахронії: матер. Міжнародної наук. конф. до 20-річчя кафедри культурології Нац. ун-ту «Києво-Могилянська Академія». Київ: Стародавній світ, 2012. С.176–177.
  8. Прищенко С.В. Візуальна мова кольору у мистецтві та рекламі: історико-культурологічний аналіз // Діалог мов – діалог культур. Україна і світ: збірн. наук. статей ІІІ Міжнародної наук.-практ. конф. (Німеччина) / Мюнхенський ун-т Людвіга-Максиміліана. Мюнхен–Берлін: Verlag Otto Sagner, 2013. С.871–889.
  9. Прищенко С.В. Социокультурные аспекты эволюции рекламной графики // Реклама и PR в России: совр. состояние и перспективы развития: матер. Х Всероссийской научно-практ. конф. Санкт-Петербург: СПбГУП, 2013. С.45–47.
  10. 1Прищенко С.В. Візуальна мова реклами як відображення соціокультурної сфери суспільства // Наукові дослідження. Теорія і практика / Science – od teorii do praktyki: матер. Міжнародної наук.-практ. конф. (Польща). Сопот, 2013. С.55–60.
  11. Прищенко С.В. Проблемы и перспективы интеграции рекламы, дизайна и маркетинга в дизайн-образовании // Украина – Болгария – Европейский союз: совр. состояние и перспективы: матер. Международной научн. конф. (Болгария). Варна–Херсон, 2013. С.283–287.
  12. Прищенко С.В. Енциклопедія Кольору: обґрунтування концепції наукового видання // Українська енциклопедистка: матер. ІІІ Міжнародної наук. конф. Київ: Інст. енц. досліджень НАН України, 2013. С.130–134.
  13. Прищенко С.В. Постмодернизм в рекламной графике // Реклама и PR в России: совр. состояние и перспективы развития: матер. ХІ Всероссийской научно-практ. конф. Санкт-Петербург: СПбГУП, 2014. С.52–55.
  14. Прищенко С.В. Естетичні проблеми рекламної графіки // Реклама як художньо-комунікативні практики: матер. Міжнародної наук.-методичн. конф. Харків: ХДАДМ, 2014. С.92–95.
  15. Прищенко С.В. Естетичні параметри кольору у рекламній графіці // Актуальные научные исследования. От теории к практике / Aktualne naukowe badania. Od teorii do praktyki: матер. Міжнародної наук.-практ. конф. (Польща). Белосток, 2014. С.75–79.
  16. Прищенко С.В. Соціокультурний аналіз стилістичних тенденцій у рекламі // Діалог мов – діалог культур. Україна і світ: збірн. наук. статей V Міжнародної наук.-практ. конф. (Німеччина) / Мюнхенський ун-т Людвіга-Максиміліана. Мюнхен: Open Publishing LMU, 2015. С.637–651.
  17. Прищенко С.В. Функции цвета в системе корпоративной культуры // Современные проблемы предприятий в условиях глобализации и интернационализации: матер. Международного научно-практ. семинара (Польша). Вроцлав–Херсон, 2014. С.85–71.
  18. Прищенко С.В. Соціокультурні аспекти рекламної графіки: пошуки національної ідентичності // Етнодизайн: європейський вектор розвитку і національний контекст: збірн. наук. праць / упорядн. і відп. ред. Є.А.Антонович. Полтава: ПНПУ, 2015. Кн.2. С.60–65.
  19. Прищенко С.В. Модернізм – постмодернізм – метамодернізм: компаративний огляд візуальної мови рекламних комунікацій // Діалог мов – діалог культур. Україна і світ: збірн. наук. статей VІ Міжнародної наук.-практ. конф. (Німеччина) / Мюнхенський ун-т Людвіга-Максиміліана. Мюнхен: Open Publishing LMU, 2016. С.462–477.
  20. Pryshchenko S. WEB Video Ads it will be a future of the Advertising communications [Майбутнє за відео-рекламою в Інтернет] / International Conference «100 Years of Film Theory. Consultants, Critics and the Audiovisual Industry» (Germany) / Institute for Communication and Media Studies. Leipzig University, 2016. [in English].
  21. Прищенко С.В. Червоний колір у рекламі: семіотичні трансформації візуальних образів // Діалог мов – діалог культур. Україна і світ: збірн. наук. статей VІІ Міжнародної наук.-практ. конф. (Німеччина) / Мюнхенський ун-т Людвіга-Максиміліана. Мюнхен: Open Publishing LMU, 2017. С.609–618.
  22. Прищенко С.В. Креативні технології у рекламі: проблеми візуалізації ідей: матер. Міжнародної наук.-практ. конф. «Креативні індустрії в сучасному культурному просторі». Київ: НАКККіМ, 2017. С.174–177.
  23. Прищенко С.В. Компаративний аналіз рекламної графіки в умовах соціокультурних трансформацій: матер. І Всеукраїнської науково-практ. Інтернет-конф. «Культуротворчість в системі сучасної гуманітаристики». Слов’янськ: ДДПУ, 2017. С.84–91.
  24. Прищенко С.В. Польща – Україна: проект «ЕКО-культура» для соціальних змін. Актуальные научные исследования. От теории к практике / Aktualne naukowe badania. Od teorii do praktyki: матер. Міжнародної наук.-практ. конф. (Польща). Варшава–Люблін, 2017. С.5–8.
  25. Прищенко С.В. Медіакультура: естетичні та комунікативні аспекти // Діалог мов – діалог культур. Україна і світ: збірн. наук. статей VІІІ Міжнародної наук.-практ. конф. (Німеччина) / Мюнхенський ун-т Людвіга-Максиміліана. Munich: Open Publishing LMU, 2018. С.438–451.
  26. Прищенко С.В. Проблеми фахової термінології у галузі дизайну: матер. Всеукраїнської наук.-практ. конф. з міжнар. участю з проблем розвитку мистецької освіти. Херсон: Графіка, 2018. С.153–159.
  27. Прищенко С.В. Влияние стилистики Баухауса на рекламную графику // Science, Research, Development: матер. Международной научно-практ. конф. (Польша–Германия). Варшава–Берлин, 2018. С.13–18.
  28. Pryshchenko S. Visual aesthetics of Colour in Advertising Design [Візуальна естетика кольору в рекламному дизайні] // XIV Colour Conference (Italy). Florence, 2018. [in English].
  29. Прищенко С.В. Методологічні підходи в рекламному дизайні // Соціокультурні тенденції розвитку сучасного мистецтва та дизайну: матер. IV Міжнародної наук.-практичн. конф. до 20-річчя кафедри дизайну. Херсон: ХНТУ, 2018. С.116–119.
  30. Естетичні проблеми реклами сучасних європейських міст // Культуротворче буття людини початку XXI ст.: культурологічний та історичний вимір: матер. Всеукраїнської наук.-практ. конф. «Перспективні напрями сучасної науки та освіти»; за ред. В.А.Федя. Слов’янськ: ДДПУ, 2019. Вип.11. С.18–26.
  31. Прищенко С.В. Художня образність рекламного плаката: матер. Міжнародного симпозіуму «Культурні та мистецькі студії ХХІ ст.: науково-практичне партнерство». Київ: НАКККіМ, 2019. С.242–243.
  32. Прищенко С.В. Цифровой мир и цвет в рекламе: матер. І Всероссийского конгресса по цвету. Смоленский гос. ун-т, 2019. С.57–58.
  33. Прищенко С.В. Дистанційні можливості навчання колористичній культурі: матер. XVIII Міжнародної наук.-практ. конф. «Побудова інформаційного суспільства: ресурси і технології». Київ: Укрінтеі, 2019. URL: www.uintei.kiev.ua/page/materialy-xviii-mizhnarodnoyi-naukovo-praktychnoyi-konferenciyi.
  34. Прищенко С.В. Культурно-мистецька спадщина Баухаузу: матер. наук.-практ. конф. «100 років сучасності: ідеї Баухаузу та українського авангарду у сучасному дизайні та дизайн-освіті». Київ: КНУКіМ, 2020. C.9–12.
  35. Прищенко С.В. «Дизайн-освіта в умовах дистанційного навчання: підсумки та перспективи»: матер. Всеукраїнської наук.-практ. конф. «Перспективні напрями сучасної науки та освіти»; за ред. В.А.Федя. Слов’янськ: ДДПУ, 2020. Вип. 12. С.5–10.

Методичні вказівки та рекомендації:

  1. Прищенко С.В. Кольорознавство. Академічний курс: НМК для студ. спец. 6.020207 «Дизайн». Київ: НАКККіМ, 2011. 80 с.
  2. Прищенко С.В., Антонович Є.А. Метод. рекомендації до виконання випускної кваліфікаційної роботи (проєкту) для студ. спец. 6.020207 «Дизайн». Київ: НАКККіМ, 2012. 32 с.
  3. Прищенко С.В. Дизайн реклами: НМК для студ. спец. 8.02020701 «Дизайн». Київ: Інститут реклами, Альтерпрес, 2013. 68 с.
  4. Прищенко С.В., Антонович Є.А. Фірмовий стиль: метод. рекомендації для студ. спец. 022 «Дизайн». Київ: НАКККіМ, 2017. 56 с.